Wednesday, January 30, 2019

This is a nice trick to make your app more interactive. In this article i will show you an ImageView that can change its image resource after it has been clicked.





1. first, make sure you have you imageView class imported and you have an imageView in your layout file.

import android.widget.ImageView;

2. now i will show you the code to change your image resource

ImageView my_image = (ImageView) findViewById(R.id.my_image );


my_image.setOnClickListener(new View.OnClickListener() {
    @Override    public void onClick(View v) {
        my_image.setImageResource(R.drawable.my_image_new);
    }
});

This will replace the current image resource of  my_image ImageView.




















Leave a Reply

Subscribe to Posts | Subscribe to Comments

- Copyright © Mdunge Apps - Blogger Templates - Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -